شروع کار با نرم افزار آردوینو
تاریخ ایجاد: 3 سال قبل

شروع کار با نرم افزار آردوینو

این مطلب دومین قسمت از آموزش جامع آردوینو (مبتدی و پیشرفته) است. تا اینجا سخت‌افزار آردوینو را شناختید و دیدید که با آن چه کارهای جالبی می‌توانید انجام دهید. زمان آن رسیده که آردوینوی دلخواهتان را انتخاب کنید و شروع به برنامه‌نویسی برای آن کنید. اولین قدم برای شروع کار با آردوینو یادگیری کار با نرم‌افزار آن است. در این آموزش با نحوه نصب نرم‌افزار و بخش‌های مختلف آن آشنا خواهید شد و چند دستور ساده آنرا نیز با هم تمرین خواهیم کرد. در پایان این آموزش می‌توانید یک پروژه ساده آردوینو را خودتان اجرا کنید.

راه ارتباطی ما با برد آردوینو، نرم‌افزاری است به نام Arduino IDE که تمام برنامه‌ها درون آن نوشته می‌شود. اگر بخواهیم به طور خلاصه فرایندی که برای کار با آردوینو طی می‌شود را توضیح دهیم، به این صورت است: آردوینو را از طریق USB به رایانه متصل می‌کنید؛ برنامه مورد نظرتان را در IDE می‌نویسید؛ برنامه را به روی برد می‌فرستید؛ از آن به بعد آردوینو همواره برنامه شما را به صورت خط به خط از بالا به پائین اجرا خواهد کرد، تا اینکه برنامه دیگری بر روی آن بریزید یا اینکه برق آنرا قطع کنید.

نصب نرم افزار آردوینو در ویندوز

برای شروع باید نرم افزار IDE آردوینو را داشته باشید. می توانید با مراجعه به سایت آردوینو نرم‌افزار را دانلود کنید. خوشبختانه نرم‌افزار برای سیستم عامل‌های مختلف موجود است. برای ویندوز می‌توانید نسخه نصبی و یا نسخه فشرده را دانلود کنید. پیشنهاد می‌شود از نسخه نصبی استفاده کنید تا همزمان، درایورهای USB هم نصب شود. در صورتی که نسخه فشرده را دانلود کنید، باید درایور مربوطه را نیز به صورت دستی نصب کنید.

نصب نرم افزار آردوینو در ویندوز
نصب نرم افزار آردوینو در ویندوز
آیا این مطلب برایتان مفید بود؟
بله خیر

نظرات

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.